وبسایت رسمی حسین بیگدلی شاملو

وبسایت اطلاع رسانی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات

خبر ۳۰ خرداد – کمپین جمع آوری  امضاء برا ی اعلام نتایج وزارت نفت

خبر ۳۰ اردیبهشت ۹۳  – کارکنان غیررسمی صنعت نفت امسال ساماندهی می شوند

شانا_ گروه نفت: آنچه امروز دولت و به طور خاص صنعت نفت با آن مواجه است، هزاران نفر نیروی قراردادی هستند که برای تبدیل وضعیت آنان، فرایند درازمدتی طی شده؛ فرایندی که به طور قطع برای صنعت نفت با صرف هزینه و زمان زیادی همراه بوده است.

حال باید دید در این شرایط، بهترین روش ممکن برای ساماندهی این نیروها چیست؟ برگرداندن این حجم نیروی انسانی به وضعیت قبل (پیمانکاری) و یا تلاش برای ساماندهی آنان در چارچوب قوانین؟

ساماندهی کارکنان قراردادی صنعت نفت و بخصوص کارکنان قرارداد مدت موقت، مدت هاست به یکی از دغدغه های اصلی وزارت نفت و شرکت های تابعه، بخصوص معاونت توسعه منابع انسانی و مدیریت این مجموعه تبدیل شده است. پس از ابلاغ الزام تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکاری به قراردادی در دولت دهم بود که حدود ۴٠ هزار نفر نیروی پیمانکار صنعت نفت که دارای شروط انعقاد قرارداد بودند، تبدیل وضعیت شدند و از آن پس در قالب کارکنان قرارداد مدت موقت به فعالیت خود ادامه می دهند. گذشته از اینکه تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکار به قراردادی در شرایطی که مسئولان وقت، شعار کوچک سازی دولت را سر می دادند تا چه حد درست بوده است، اما آنچه امروز دولت و به طور خاص صنعت نفت با آن مواجه است، هزاران نفر نیروی قراردادی هستند که درست یا نادرست، به هر روی برای تبدیل وضعیت آنان، فرایند درازمدتی (از آزمایش های طب صنعتی گرفته تا دیگر مراحل) طی شده؛ فرایندی که قطعا برای صنعت نفت با صرف هزینه و زمان زیادی همراه بوده است. حال باید دید در این شرایط، بهترین روش ممکن برای ساماندهی نیروهای غیررسمی صنعت نفت چیست؟ برگرداندن این حجم نیروی انسانی به وضعیت قبل (پیمانکاری) به رغم هزینه های مالی و زمان صرف شده و یا تلاش برای ساماندهی آنان در چارچوب قوانین؟ کریم سلحشور؛ معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت در این باره پاسخ می دهد:

آقای دکتر! همانطور که خود نیز مستحضرید همچنان قاعده مشخصی برای پرداخت حقوق و دستمزد نیروهای قرارداد مدت موقت صنعت نفت تدوین نشده است. برای ساماندهی وضعیت این دسته از کارکنان، چه برنامه ای دارید؟

به هر حال واقعیتی است که کمیت نیروی انسانی در نفت، به نسبت سایر دستگاه های اجرایی بسیار زیاد است؛ ما در حال حاضر حدود ۴٠ هزار نیروی قرارداد مدت موقت و حدود یک هزار نفر نیروی قرارداد مدت معین در این مجموعه داریم و در حال بررسی وضعیت نیروهای قرارداد مدت موقت هستیم. طبیعی است هر شخصی که دارای کمترین میزان عاطفه انسانی است، نمی تواند نسبت به همکاران خود بی تفاوت باشد؛ اما ضوابط و مقررات قانون کار و الزاماتی که از سوی وزارت کار مورد تاکید است، این فرایند را تا حدودی پیچیده می کند. آنچه در این میان بدیهی و قطعی است، عزم و اراده مسئولان صنعت نفت برای ساماندهی مطلوب شرایط این دسته از کارکنان است و یقین بدانید که این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

این فرایند چقدر طول می کشد؟

کار ساده ای نیست و ما در این مسیر با پیچیدگی های فراوانی مواجه هستیم. حقوق و دستمزد زمانی قاعده مند می شود که طبقه بندی مشاغل موجود باشد؛ در حالیکه مشاغل این ۴٠ هزار نفر، طبقه بندی نشده است. ما باید در این زمینه با وزارت کار به توافق برسیم. دقت کنید که بسیاری از مشاغل موجود در نفت، با فضاهای کاری دیگر بیگانه است و بردن این مشاغل در طبقات خاص و متقاعد کردن وزارت کار، کار دشواری است.

به هر حال در شرایط کنونی، سابقه کار، تحصیلات و بسیاری از معیارهای دیگر در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان قراردادی مدنظر واقع نشده است. این موضوع، با قوانین وزارت کار در تناقض نیست؟

ببینید، زمانی که مقرر شد قرارداد نیروهای پیمانکاری واجد شرایط به مدت موقت تبدیل شود، ما قاعده مشخصی برای پرداخت حقوق و دستمزد این دسته از کارکنان نداشتیم. از طرفی همانطور که پیشتر گفتم، طبقه بندی مشاغل برای این کارکنان موجود نبود و تنها گزینه ای که برای جلوگیری از اجحاف در حق این کارکنان می توانستیم مدنظر قرار دهیم، پرداخت حقوق و دستمزد به روال سابق بود. یعنی مقرر کردیم کارکنانی که تبدیل وضعیت شده اند، بر مبنای آخرین فیش حقوقی خود در زمانی که پیمانکار بوده اند، حقوق و دستمزد بگیرند؛ چون برای قاعده مند کردن نحوه پرداخت به آنان، نیازمند یک دوره زمانی و به عبارتی دوره گذار هستیم. این نکته را نیز باید متذکر شوم که ما پیش از این، چنین تجربه ای در صنعت نفت نداشتیم و این امر، قاعدتا به زمانبر شدن این فرایند دامن می زند. با این حال این تعهد اخلاقی را برای خود قائل شده ایم که این موضوع را با جدیت پیگیری کنیم و امیدواریم تا پایان سال جاری، این دسته از کارکنان ساماندهی شوند.

آیا تصویب ماده ١٠ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، می تواند به تسریع فرایند کمک کند؟

مباحث مطروح شده در این قانون تنها کارکنان رسمی را دربرمی گیرد، اما در تلاشیم از ظرفیت های قانونی موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم تا تعداد بیشتری از خانواده صنعت نفت، از مزیت های این قانون برخوردار شوند. رئیس جمهوری، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و وزیر نفت، افرادی هستند که به ترتیب مسئولیت تصویب، تایید و پیشنهاد مفاد این ماده را بر عهده دارند و امیدواریم این قانون در سال جاری، نهایی شود و به تصویب برسد.

ساماندهی نیروهای قراردادی که در خصوص آن صحبت کردید، نیروهای قرارداد مدت معین را نیز در برمی گیرد؟

هدف ما، ساماندهی تمام نیروهای غیررسمی صنعت نفت است؛ اما واقعیت این است که دغدغه اصلی ما به کارکنان قرارداد مدت موقت برمی گردد چراکه برای مدت معین ها، نظام پرداخت مشخصی تعریف شده است. کارکنان قرارداد مدت معین در برابر یک سمت خالی نشسته اند و نظام پرداخت آنها از قواعد خاصی تبعیت می کند. در خصوص نیروهای قرارداد مدت موقت، امکان نشستن در برابر سمت های خالی وجود نداشت و طبیعی بود که ما به تعداد ۴٠ هزار نفر، سمت خالی در نفت نداشتیم. بنابراین هم اکنون کارکنان قرارداد مدت موقت در دوره گذار به سر می برند و ما تمام تلاش خود را به کار می بندیم که در حداقل زمان و با توافق های قانونی ای که انجام می دهیم، وضعیت آنان را ساماندهی کنیم. این فرایند زمانبر و پیچیده است اما هیچ کدام از این موانع، نمی تواند مانع تلاش مجموعه منابع انسانی وزارت نفت برای تحقق این هدف باشد. امیدواریم تا پایان امسال، کار ساماندهی نیروهای غیررسمی صنعت نفت نهایی شود.

صحبت از حق و حقوق شد؛ در خصوص داوطلبان استخدامی شرکت ملی نفت ایران هم توضیحی بدهید. مصاحبه شوندگان مدت هاست در انتظار اعلام نتایج نهایی به سر می برند.

کاملا به آنها حق می دهیم و می دانیم فرایند اعلام نهایی افراد پذیرفته شده، بیش از حد زمانبر شده است. معاونت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران، گزارش خود را در این زمینه ارائه و معاونت توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت نیز، جمع بندی خود را به وزیر نفت تحویل داده است و این اطمینان را می دهیم که نتایج نهایی در آینده ای نزدیک اعلام شود.

گفتگو: هانیه موحد

خبر ۲۹ اردیبهشت ۹۳ – سایت منتقد:شرکت کنندگان بزرگترین آزمون استخدامی کشور در بلاتکلیفی

به گزارش اویل نیوز، سایت خبرگزاری دانشجو که سایتی منتقد دولت تدبیر و امید است در گزارشی از تعلل در اعلام نتایج آزمون استخدامی نفت انتقاد کرده است.
متن کامل این گزارش بدین شرح است:
 بیش از یکسال از برگزاری آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران که می‌توان از آن به عنوان بزرگ‌ترین آزمون استخدامی‌کشور یاد کرد، می‌گذرد و شرکت‌کنندگان در این آزمون هنوز بلاتکلیف مانده و با قول‌های بی‌پایان مسئولان شرکت ملی نفت روزها را همچنان پشت سر می‌گذارند.

پس از چند بار به تعویق افتادن زمان اعلام نتایج نهائی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت، سرانجام قرار بود نتایج در نیمه اول بهمن ماه اعلام شود، ولی این زمان نیز تاکنون محقق نشده است و پذیرفته شدگان مرحله کتبی همچنان از این انتظار طولانی گلایه‌مند هستند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این آزمون طی تماسی با «خبرگزاری دانشجو» گلایه خود را اینچنین مطرح کرد: «پنجم و ششم اردیبهشت ماه سال گذشته بود که من و حدود ۱۲۹ هزار نفر از آزمون استخدامی شرکت ملی نفت شرکت کردیم. نتیجه این آزمون با تاخیر در تیر ماه اعلام شد که طی آن اسامی ۶ هزار نفر به عنوان قبولی‌ها اعلام شد که البته چند برابر ظرفیت پذیرش بود. آبان ماه بود در مصاحبه این آزمون شرکت کردیم و قرار بر این شد که دی ماه نتایج نهایی به اطلاع شرکت‌کنندگان برسد که این زمان به نیمه اول بهمن ماه تغییر پیدا کرد. اما متاسفانه از آن زمان به بعد نه تنها نتایجی اعلام نشد، لبکه حتی سامانه آزمون استخدامی شرکت ملی نفت نیز زمان جدیدی را اعلام نکرد. ما بلاتکلیف مانده‌ایم. حتی فرصت‌های شغلی فراوانی‌ را یه به امید قبولی و استخدام در شرکت نفت از دست داده‌ایم و کسی نیز جوابگوی ما نمی‌باشد.»

شرکت‌کننده دیگری می‌گوید: «پس از اتمام مصاحبه‌های تخصصی و شایسته محوری در آبان ماه که خود نیز با تاخیر دوماهه همراه بود، اعلام نتایج نهایی استخدامی شرکت ملی نفت ایران، سه بار به تعویق افتاده است و درحالی که در آخرین اعلامیه تاخیری، اعلام نتایج را به نیمه اول بهمن ماه موکول کرده که تاکنون محق نشده است. به دور از انصاف است که سرنوشت بیش از ۴۰۰۰ نفر و خانواده‌های ایشان، بدین شکل، بی‌اهمیت تلقی شوند. این خلف وعده، جز بی‌اعتمادی و دلسردی و استرس مضاعف، حاصل دیگری ندارد. در این هیچ شکی نیست که الله مع الصابرین، اما آیا خداوند یاری رسان کسانی که خلف وعده می کنند هم هست؟!»

خبرنگار ما پیگیر کم و کیف این ماجرا از طریق شرکت ملی نفت ایران شد اما متاسفانه پیگیری‌ها در این خصوص نتیجه‌ای را در پی نداشت و تنها یکی از مطلعین این شرکت به خبرنگار ما اعلام کرد که پیگیری این ماجرا از طریق روابط عمومی در حال انجام است.

این مقام آگاه افزود: تا آنجایی که من می‌دانم تمام کارهای اداری این استخدام طی شده است و تنها اعلام نشده است.

وی همچنین از صحبت‌های خود با معاون منابع انسانی این شرکت سخن گفت و بیان داشت: به زودی نتایج نهایی این آزمون اعلام خواهد شد.

چندی پیش نیز معاون منابع انسانی وزارت نفت تنها به بیان این سخن که تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که به زودی نتایج نهایی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران را اعلام کنیم، اکتفا کرد.

کریم سلحشور گفت: به زودی تکلیف پذیرفته شدگان نهایی مشخص می شود.

وی یادآور شد: قبول داریم فرآیند اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی این آزمون طولانی شده، اما موضوع در حال رسیدگی است.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت افزود: شرکت ملی نفت ایران، مسئولیت خود را در این زمینه انجام و معاونت منابع انسانی وزارت نفت، گزارش های لازم را به وزیر نفت ارائه داده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در اولین فرصت ممکن، نتایج بررسی‌ها را اعلام کرده و به نگرانی پذیرفته شدگان در آزمون خاتمه دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، آزمون استخدامی‌ شرکت ملی نفت ایران روزهای پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه سال ۹۲ در هشت حوزه شهرهای اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار شد.

در این آزمون استخدامی‌که به عنوان بزرگ‌ترین آزمون استخدامی‌کشور از آن یاد می‌شود، حدود ۱۲۹ هزار نفر به رقابت پرداختند.

مهر و آبان‌ماه سال جاری از میان پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی مصاحبه‌هایی انجام شد که بنا بود نتایج نهایی آن نیمه اول بهمن‌ماه سال ۹۲ اعلام شود، اما هنوز هیچ اعلامی‌صورت نگرفته است!

خبر ۲۸ اردیبهشت ۹۳ – نامه درخواست پیگری آزمون استخدامی شرکت ملی نفت جهت استخدام بیش از ۲۰۰۰ نفر

نماینده حوزه انتخابیه …
با سلام و احترام
«قَضَاءُ حَاجَةِ الْمُؤْمِنِ أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ حِجَّةٍ مُتَقَبَّلَةٍ بِمَنَاسِکِهَا»
برآوردن حاجت مؤمن برتر از هزار حج مقبول با همه آدابش است.
بهمن ماه سال ۹۱ ثبت نام در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت جهت استخدام بیش از ۲۰۰۰ نفر در کد رشته محل های اعلام شده در دفترچه این آزمون، آغاز شد. طبق زمان بندی اعلام شده، آزمون در اردیبهشت سال ۹۲ با شرکت بیش از ۱۲۰ هزار نفر برگزار شد تا بزرگترین آزمون استخدامی تاریخ کشور را لقب بگیرد. طبق زمان بندی اولیه اعلام شده در سایت ثبت نام، قرار بر این بود تا این بار تمامی مراحل اعلام نتایج، مصاحبه، گزینش و … تا پاییز ۹۲ انجام گیرد. نتایج اولیه آزمون با تاخیر در اواسط تیرماه ۹۲ اعلام شد.
حدود ۴۰۰۰ نفر برای ورود به مرحله بعدی (مصاحبه علمی – فنی و ارزیابی روانی) برگزیده شدند.معرفی برای مصاحبه هم با تاخیری یک ماهه در مهر و آبان ۹۲ انجام شد با این عنوان که “معرفی بعد از اخذ مجوزهای قانونی انجام خواهد شد”.
پس از طی این مراحل در ابتدا سایت آزمون، دی ماه را تاریخ اعلام نتایج نهایی مصاحبه های استخدامی ذکر کرد و سپس این تاریخ به نیمه اول بهمن ماه تغییر نمود، ولی این موضوع بدون هیچ توضیحی تا الان کشیده شده و در پیگیری‌های انجام شده از اداره استخدام شرکت ملی نفت ایران گفته شده که تمام این مدت لیست افراد قبول شده روی کارتابل وزیر نفت بوده و اصلا مشخص نیست تا کی ادامه پیدا خواهد کرد.
پذیرفته شدگان آزمون مذکور افرادی هستند که تنها با توکل بر خداوند متعال و تلاش فراوان موفق شده اند در زمره سه درصد پذیرفته شده آزمون قرار گیرند، این افراد در مدت بیش از یکسال از برگزاری آزمون تحت فشارهای روانی زیادی قرار گرفته با توجه به اینکه تمام پذیرفته شدگان از قشر جوان جامعه میباشند، وضعیت زندگی و ازدواج این افراد نیز به اعلام نتایج این آزمون گره خورده است. لذا از شما تقاضا داریم پیگیری لازم را برای به تاخیر نینداختن بیش از این اعلام نتایج را مبذول فرمایید، تا ضمن پایان دادن به نگرانی های خانواده های داوطلبین، روحیه تلاش را همچنان در قلب تمامی جوانان این سرزمین زنده نگاه دارید. عذرخواهی میکنم به خاطر طولانی شدن این گلایه نامه اما به جرات میگویم که تک تک سطور این نامه درد دل این چهار هزار نفر پذیرفته شده آزمون است. جوانانی که مراحل سخت اولیه را با شایستگی طی کرده اند و در حال حاضر با این وضعیت روبرو شده اند. جوانانی که بیشتر فرصت خدمت و اثبات شایستگی میخواهند تا فرصتی برای امرار معاش و مشغولیت.

بهرحال خداوند ارحم الراحمین است و بنده خود را زمین نمی گذارد،باشد که قفل دولت تدبیر به فضل خدا این قفل را نیز باز کند و فرصت خدمت و برداشتن باری از روی دوش صنعت نفت برای این نیروهای تازه نفس به سهم ایشان فراهم شود، انشالله …
سخن را با حدیثی از مولایمان امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام به پایان میبریم که فرمودند: همانا عهد و پیمانها گردن بندهایی هستند در گردن‌ها تا روز قیامت. کسی که پیوند آنها را نگهدارد ﴿وفای به عهد کند﴾، خداوند او را به مقصود می‌رساند و کسی که آن عهدها را بشکند، خداوند او را به خودش واگذارد.

امید ما بعد از خداوند یکتا به تدبیر شماست.

با تشکر و احترام

خبر ۲۱ اردیبهشت ۹۳ – برقراری ارتباط مستقیم با وزیر نفت فراهم شد
همکاران مجموعه وزارت نفت و مردم شریف ایران، از این پس می توانند به طور مستقیم با وزیر نفت ارتباط برقرار کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)، با تاکید بیژن زنگنه؛ وزیر نفت، امکان برقراری ارتباط مستقیم با وی از طریق نشانی الکترونیکی Zangeneh@mop.ir فراهم شده است.

به این ترتیب، همکاران مجموعه وزارت نفت و  مردم شریف ایران، می توانند به طور مستقیم از طریق نشانی الکترونیکی Zangeneh@mop.ir با وزیر نفت در ارتباط باشند و شکایتها، پیشنهادها و مطالب موردنظر خود را به اطلاع وی برسانند.

زنگنه در بخشی از پیامی که به همین منظور منتشر کرده، اعلام کرده است: «مطالبی که به نشانی گفته شده ایمیل می شود، توسط افراد مورد اعتماد اینجانب مطالعه و موارد مهم آن هم به خود من برای اظهار نظر و احتمالا صدور دستور ارجاع می شود. اگر ارسال کنندگان ایمیل ها مایل باشند مطالبی را که ارسال می کنند، محرمانه بماند و به سلسله مراتب مسئولین نفت منعکس نشود، لطفا در ابتدای ایمیل خود این مطلب را تذکر دهند و مطمئن باشند که ان شاالله  به نظرشان عمل خواهد شد».

خبر ۱۴ اردیبهشت ۹۳ – مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از اخذ مجوز جذب ۴٧٠ نفر خبر داد

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از اخذ مجوز جذب ۴٧٠ نفر خبر داد و اعلام کرد:عملکرد مدیران شرکت ملی پالایش و پخش نفتی ارزیابی می شود.

به گزارش پانا نیوز به نقل از وزارت نفت، حسن نصر اصفهانی مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از اخذ مجوز جذب ۴٧٠ نفر از سال گذشته وجود دارد، گفت: این مجوز جهت اجرای آن فعالیت‌هایی در دست اقدام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعدادی نیروی انسانی از محل آزمون شرکت ملی نفت ایران برای مصاحبه و اقدامات بعدی آن دعوت شده اند، تصریح کرد: نیازهای سال ٩٣ نیز اعلام شده اند که بنا به سیاستهای توسعه ای وزارت نفت اقدام خواهد شد.

نصر اصفهانی همچنین به استقرار مرکز ارزیابی مدیران در آینده نزدیک در شرکت ملی پالایش و پخش نفتی اشاره کرد و افزود: پس از راه اندازی کامل این مرکز، نیروهایی که برای مدیریت آینده صنعت نفت نیاز است، بر اساس شاخصهای ویژه ای انتخاب و جهت آموزش‌‍های لازم به این مرکز اعزام می شوند.

خبر ۱۳ اردیبهشت ۹۳  – سامان‌دهی قرارداد کارکنان غیر رسمی متوقف نیست

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت با تاکید بر ساماندهی نیروهای غیررسمی صنعت نفت تا پایان امسال، از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پانا نیوز، کریم سلحشور درباره جزئیات ساماندهی نیروهای غیررسمی صنعت نفت با اشاره به اینکه حدود ۴٠ هزار نیروی قرارداد مدت موقت و حدود یک هزار نفر نیروی قرارداد مدت معین در صنعت نفت مشغول به کار است، گفت: طبیعی است هر شخصی که دارای کمترین میزان عاطفه انسانی است، نمی تواند نسبت به همکاران خود بی تفاوت باشد و در حال بررسی وضعیت نیروهای قرارداد مدت موقت هستیم.

به گفته وی اما ضوابط و مقررات قانون کار و الزاماتی که از سوی وزارت کار مورد تاکید است، این فرایند را تا حدودی پیچیده کرده و آنچه در این میان بدیهی و قطعی است، عزم و اراده مسئولان صنعت نفت برای ساماندهی مطلوب شرایط این دسته از کارکنان است و یقین بدانید که این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

سلحشور با تاکید بر اینکه حقوق و دستمزد زمانی قاعده مند می شود که طبقه بندی مشاغل موجود باشد، افزود: این درحالی است که مشاغل این ۴٠ هزار نفر، طبقه بندی نشده است. ما باید در این زمینه با وزارت کار به توافق برسیم. دقت کنید که بسیاری از مشاغل موجود در نفت، با فضاهای کاری دیگر بیگانه است و بردن این مشاغل در طبقات خاص و متقاعد کردن وزارت کار، کار دشواری است.

وی درخصوص اعمال سابقه کار، تحصیلات و بسیاری از معیارهای دیگر در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان قراردادی با اشاره به نبود تجربه مشابه در صنعت نفت و زمانبر بودن قاعده مند سازی نحوه پرداخت به این کارکنان قراردادی، تصریح کرد: با این حال این تعهد اخلاقی را برای خود قائل شده ایم که این موضوع را با جدیت پیگیری کنیم و امیدواریم تا پایان سال جاری، این دسته از کارکنان ساماندهی شوند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه مباحث مطرح شده در ماده ١٠ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، تنها کارکنان رسمی را دربرمی گیرد، خاطرنشان کرد: در تلاشیم از ظرفیت های قانونی موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم تا تعداد بیشتری از خانواده صنعت نفت، از مزیت های این قانون برخوردار شوند. رئیس جمهوری، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و وزیر نفت، افرادی هستند که به ترتیب مسئولیت تصویب، تایید و پیشنهاد مفاد این ماده را بر عهده دارند و امیدواریم این قانون در سال جاری، نهایی شود و به تصویب برسد.

این مقام مسئول در ادامه تبیین کرد: باتوجه به اینکه برای کارکنان قراردادی مدت معین، نظام پرداخت مشخصی تعریف شده و در برابر یک سمت خالی نشسته اند، دغدغه اصلی ما به کارکنان قرارداد مدت موقت بر می‌گردد و هم اکنون این کارکنان در دوره گذار به سر می برند و ما تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا پایان امسال، کار ساماندهی نیروهای غیررسمی صنعت نفت نهایی شود.

سلحشور با پذیرش بیش از حد زمانبر شدن فرایند اعلام نهایی افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت، از ارائه گزارش نهایی به وزیر نفت خبر داد و گفت: این اطمینان را می دهیم که نتایج نهایی در آینده ای نزدیک اعلام شود. منبع: وزارت نفت

خبر٢ اردیبهشت ٩٣ -  نتایج آزمون استخدامی شرکت نفت اعلام می‌شود

با گذشت یکسال از برگزاری ازمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، معاون منابع انسانی وزارت نفت اعلام کرد: تمام تلاش خود را انجام می دهیم که به زودی نتایج نهایی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران را اعلام کنیم.

 

به گزارش پانا نیوز به نقل از وزارت نفت، کریم سلحشور از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران (که سال گذشته برگزار شده بود)، در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: به زودی تکلیف پذیرفته شدگان نهایی مشخص می شود.

 

وی یادآور شد: قبول داریم فرآیند اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی این آزمون، طولانی شده، اما موضوع در حال رسیدگی است.

 

این مقام مسئول، افزود: شرکت ملی نفت ایران، مسئولیت خود را در این زمینه انجام و معاونت منابع انسانی وزارت نفت، گزارش های لازم را به وزیر نفت ارائه داده است.

 

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا در اولین فرصت ممکن، نتایج بررسی ها را اعلام کرده و به نگرانی پذیرفته شدگان در آزمون خاتمه دهیم.

 

این در حالی است که با ادامه تاخیر در اعلام نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، برخی از پذیرفته شدگان در این آزمون مدعی هستند که وضعیت ازدواج آنها در گروی استخدام در نفت بوده و این در حالی است که نتایج آزمون استخدام در کارتابل برخی از مسئولان ارشد وزارت نفت بایگانی شده است.

 

به گزارش پانا نیوز، اسفند ماه ۱۳۹۱ شرکت ملی نفت ایران اقدام به ثبت نام جهت انجام آزمون استخدامی جهت اشتغال در نزدیک به ۲۷۰۰ رسته شغلی نمود و این آزمون در ۵ و ۶ اردیبهشت ۹۲ با حضور ۱۲۹۰۰۰ نفر انجام گرفت و لقب بزرگترین آزمون استخدامی را به خود اختصاص داد.

خبر ۱۸ فروردین ۹۳ – نتایج آزمون استخدامی در کارتابل زنگنه 

اسفند ماه ۱۳۹۱ شرکت ملی نفت ایران اقدام به ثبت نام جهت انجام آزمون استخدامی جهت اشتغال در نزدیک به ۲۷۰۰ رسته شغلی نمود و این آزمون در ۵ و ۶ اردیبهشت ۹۲ با حضور ۱۲۹۰۰۰ نفر انجام گرفت و لقب بزرگترین آزمون استخدامی را به خود اختصاص داد.

به گزارش پانا نیوز به نقل از سایت اصلاح طلب بهار، یکی از داوطلبان با ارسال نامه‌ای به بهارنیوز در این باره نوشته است: در ابتدا قرار بود نتایج در نیمه دوم اردیبهشت اعلام گردد.

پس از عملی نشدن این وعده، اعلام شد که نیمه اول خرداد نتایج اعلام می‌شود و همین طور تا نیمه اول تیر ماه این تعویقات ادامه یافت تا بالاخره نتایج اولیه در حدود ۱۷ تیر اعلام و به داوطلبان ابلاغ شد که در مرداد‌ماه، زمان انجام مصاحبه‌ها خواهد بود.

در مرداد ماه اعلام شد هفته آخر شهریور زمان مصاحبه اعلام خواهد شد و زمان برگزاری مصاحبه در مهر و آبان خواهد بود که این موضوع بوقوع پیوست. در روز مصاحبه به شرکت کنندگان اعلام شد که از هر دو نفر یک نفر جذب خواهد شد و دیماه زمان اعلام نتایج مصاحبه‌های فنی تخصصی خواهد بود.

داوطلبان در دی ماه که به سایت استخدامی شرکت نفت مراجعه کردند (azmoon.nioc.ir) با تعجب دیدیم که باز هم اعلام نتایج عقب افتاده و به نیمه اول بهمن ماه کشیده شده است و اکنون پس از گذشت یک ماه و نیم که به سایت مورد اشاره مراجعه می‌کنند همچنان نیمه اول بهمن ماه زمان اعلام نتایج درج شده است!

در پیگیری‌های انجام شده با اداره استخدام شرکت نفت معلوم شد که تمام این مدت لیست افراد قبول شده روی کارتابل وزیر است.

ضمنا پروسه استخدامی وزارت دفاع و نیز شهرداری‌ها، به حالت تعلیق درآمده و بیم آن می‌رود که نتایج شرکت نفت نیز با سرنوشت مشابهی مواجه گردد. قابل ملاحظه است که این افراد، از بین نزدیک ۱۳۰۰۰۰ نفر برگزیده شده‌اند و به نوعی، نخبگان علمی این جامعه محسوب می‌گردند.

پایا نیوز

خبر ۱۶ فروردین ۹۳ – ۵۰۰۰ نفر در انتظار یک امضا

در اسفند ماه گذشته شرکت ملی نفت ایران اقدام به ثبت نام جهت انجام آزمون استخدامی جهت اشتغال در نزدیک به ۲۷۰۰ رسته شغلی نمود و این آزمون در ۵ و ۶ اردیبهشت ۹۲ با حضور ۱۲۹۰۰۰ نفر انجام گرفت و لقب بزرگترین آزمون استخدامی را به خود اختصاص داد.

در ابتدا قرار بود نتایج در نیمه دوم اردیبهشت اعلام گردد. پس از عملی نشدن این وعده، اعلام گردید که نیمه اول خرداد نتایج اعلام خواهد شد و همین طور تا نیمه اول تیر ماه این تعویقات ادامه یافت تا بالاخره نتایج اولیه در حدود ۱۷ تیر اعلام شده و گفتند در مرداد ماه، زمان انجام مصاحبه‌ها اعلام خواهد شد.

در مرداد ماه اعلام شد هفته آخر شهریور زمان مصاحبه اعلام خواهد شد و زمان برگزاری مصاحبه در مهر و آبان خواهد بود که این موضوع بوقوع پیوست.

در روز مصاحبه به شرکت کنندگان اعلام شد که از هر دو نفر یک نفر جذب خواهد شد و دیماه زمان اعلام نتایج مصاحبه‌های فنی تخصصی خواهد بود. در دیماه که به سایت استخدامی شرکت نفت مراجعه گردید  (azmoon.nioc.ir) با تعجب دیدیم که باز هم اعلام نتایج عقب افتاده و به نیمه اول بهمن ماه کشیده شده است.

اکنون پس از گذشت یک ماه و نیم که به سایت مورد اشاره مراجعه می‌گردد همچنان نیمه اول بهمن ماه زمان اعلام نتایج درج شده است. در پیگیری‌های انجام شده با اداره استخدام شرکت نفت معلوم گردید که تمام این مدت لیست افراد قبول شده روی کارتابل آقای وزیر است و ایشان توجهی به این موضوع ندارند و اعلام می‌دارند که هنوز هیچ زمانی برای اعلام نتایج متصور نیست.

در ضمن، شایان توجه است که مدت زمان بسیاری از این پروسه در زمان دولت جدید بوده که شعار اشتغال جوانان را در زمان انتخابات! سر می‌داد. ضمنا در زمان همین دولت استخدامی وزارت دفاع و نیز شهرداری‌ها، به حالت تعلیق درآمده و بیم آن می‌رود که نتایج شرکت نفت نیز با سرنوشت مشابهی مواجه گردد.

قابل ملاحظه است که این افراد، از بین نزدیک ۱۳۰۰۰۰ نفر برگزیده شده‌اند و به نوعی، نخبگان علمی این جامعه محسوب می‌گردند.

خبر ۲۱ اسفند ۹۲ - طبق اعلام وزارت نفت و پیگیری های وب سایت estekhtam.com  انجام شده مشخص شده است که نتایج آزمون مشخص است ولی بنا به دلایلی (امضاء) هنوز در سایت وزارت نفت قرار نگرفته است! و ما هم منتظر این امضاء و نشر قبولیهای این آزمون مهم هستیم

خبر ۱۹ اسفند ۹۲ -پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی اردیبهشت‌ماه شرکت ملی نفت ایران هم‌چنان باید منتظر نتایج نهایی باقی بمانند.

آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران روزهای پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه سال ۹۲ در هشت حوزه شهرهای اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار شد.

در این آزمون استخدامی که به عنوان بزرگ‌ترین آزمون استخدامی کشور از آن یاد می‌شود، حدود ۱۰۰ هزار نفر به رقابت پرداختند.

مهر و آبان‌ماه سال جاری از میان پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی مصاحبه‌هایی انجام شد که بنا بود نتایج نهایی آن نیمه اول بهمن‌ماه سال ۹۲ اعلام شود، اما هنوز هیچ اعلامی صورت نگرفته است.

با آخرین پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از اداره استخدام شرکت ملی نفت ایران هنوز هیچ زمانبندی برای اعلام نتایج در نظر گرفته نشده و شرکت‌کنندگان هم‌چنان باید منتظر باشند.

خبر ۱۳ اسفند ۹۲ – استخدام پالایش نفت تبریز ۹۲

خبر ۱۳ اسفند ۹۲ – صنعت عظیم نفت را بافارغ التحصیلان معدل۱۲ نمی‌توان اداره کرد!

وزیر نفت گفت: سخت‌ترین ایام زندگی وقتی است که می‌اندیشم دانشجویان ما در خارج از کشور کار می‌کنند و بدتر از آن این که در قطر از میدان‌های گازی خود ما برمی‌دارند.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس زنگنه امروز طی سخنانی در پنجمین همایش ملی مهندسی ایمنی و مدیریت HSE که در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، دلیل این مسائل را به نحوه مدیریت‌ها مربوط دانست و با انتقاد از این شیوه مدیریت افزود: چرا نباید فضایی در کشور درست کرد که این دانش آموختگان در خدمت عزت کشور باشند؟

وی با درخواست کمک از دانشگاه‌ها برای فعالیت در چهار زمینه مخازن نفت، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و بهینه‌سازی افزود: سرزمین ایران از نظر جغرافیایی از مواهب الهی فراوانی برخوردار است که شاید یکی از مهمترین آنها از نظر مالی منابع سرشار هیدروکربنی باشد.

زنگنه گفت: این موضوع نقش بسزایی را در صد سال اخیر در سرنوشت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور ما ایفا کرده است .

وزیر نفت میزان ارزش تولیدات صنعت نفت را بسیار بالا عنوان و تصریح کرد: یک سکوی کوچک نفتی روزی ۱۰ میلیون دلار ارزش تولیدی دارد و کمتر کارخانه‌ای را می‌توان سراغ داشت که این میزان تولید داشته باشد.

زنگنه با بیان این که ما در صنعت نفت با درجه حرارت و فشار بسیار بالا، مواد آتش‌زا و مواد شدیدا مسموم کننده سر و کار داریم اظهار داشت: این موضوعات می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به انسان‌ها و تاسیسات وارد کند. بر این اساس چنین وضعیتی الزام می‌کند که جهت حفظ نیرو در اطراف محیط، تاسیسات ملی و غیره به مقوله محیط زیست و بهداشت حرفه‌ای توجه شود به نحوی که طی سالهای اخیر حوادثی را شاهد بودیم که ناشی از بی‌توجهی به مقوله HSE بوده است.

وی با بیان این که حوزه HSE در ایران همسو با سایر مولفه‌های مهندسی، همچون طراحی صنعتی، تولید و بهره‌برداری، رشد و توسعه نیافته است، تصریح کرد: پیامدهای این موضوع همین حوادث مکرر زیانباری است که در کشور رخ داده است که این حوادث علاوه بر آسیب‌های انسانی و مالی ، بر درآمد نا خالص کشور اثرات نامطلوب دارد. در این زمینه یکی از رویکردهای مدیریتی و غلط در کشور نگاه به HSE به عنوان یک نگاه هزینه‌ای است.

زنگنه با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش HSE در حوزه‌های دانشگاهی و نتایج اثرگذار آن اظهار کرد: فعالیتهای علمی و دانشگاهی نشان از ظرفیت عظیم علمی است که در کشور ما وجود دارد و اگر از این ظرفیت در خدمت مزیت‌های نسبی کشور استفاده شود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد شکوفایی هر چه بیشتر علمی و صنعتی کشور خواهیم بود.

وزیر نفت با بیان این که در حوزه محیط زیست جمع عمده‌ای از متخصصان ما از کارشناسان نظری و دانش آموختگان حوزه علوم هستند، تاکید کرد: در این زمینه به دانش آموخته فناوری نیاز داریم. بسیاری از کارشناسان محیط زیست ما، علوم خوانده‌اند و آموزش فناوری و مهندسی ندیده‌اند در صورتی که ما نیازمند مهندس محیط زیست هستیم که به ما بگوید که چه کار باید کرد؟ نه آن که بخواهد دست بدهد که این موضوع درست یا غلط است و در واقع این مساله مشکلی است که به ما آسیب می‌زند و نمی‌گذارد جلو برویم.

وی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه‌هایی همچون شریف و دانشگاه‌های برتر ما فعالیت‌های خود را به سمت تربیت مهندس محیط زیست در این حوزه سوق دهد.

زنگنه با تاکید بر این که برای داشتن یک سازمان درجه یک نیازمند نیروهای درجه یک هم هستیم، تاکید کرد: نمی‌شود با معدل‌هایی مثل ۱۲ یک صنعت عظیم را اداره کرد.

وزیر نفت با بیان این که زمانی که مسوولیت در این حوزه را پذیرفتم اولین چیزی که با آن روبرو شدم تحریم برای صادرات نفت بود، تصریح کرد: مگر می‌شود کشور را با یک میلیون بشکه صادرات نفت و یا ۱۶۰ میلیون مترمکعب کمبود گازی اداره کرد. در این مدت شبکه با بدبختی و شب‌نخوابی‌های افراد اداره و سعی شد که به اولویت‌های یک توجه شود به عنوان نمونه ما در حال حاضر باید به این پروژه فکر کنیم که از آذر سال ۹۳ مجددا کمبود گاز داریم.

زنگنه با تاکید بر ضرورت انجام چندین کار بزرگ در حوزه نفتی دست تقاضای خود را به دانشگاه بزرگ دراز کرد و گفت: در این زمینه ما باید چندین کار بزرگ انجام دهیم که یکی از آنها افزایش تولید میدان‌های مشترک است. در این راستا باید بتوانیم ظرف یک برنامه سه و نیم ساله ۷۰۰ هزار بشکه تولید کنیم.

وی یکی از مهمترین موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد را موضوع گاز عنوان کرد و گفت: در حوزه گاز ما باید تمام گازهای نیمه تمام مشکل‌دار را ساماندهی کنیم و تولیدمان را به حداکثر ممکن ظرف دو تا سه سال آینده برسانیم.

به گفته زنگنه همچنین در حوزه پتروشیمی نیز می‌توان ۷۰ تا ۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد و در بحث پالایش نیز باید حداقل یک میلیون بشکه ظرفیت را ظرف سه تا پنج سال آینده افزایش دهیم و جلوی خام‌فروشی را بگیریم.

وزیر نفت با تاکید بر نیاز این صنعت به سه دانشکده دانشگاه صنعتی شریف در حوزه مهندسی شیمی نفت، انرژی و اقتصاد مدیریتی ابراز امیدواری کرد که موضوع تعطیل شدن دانشکده مدیریت شریف دیگر مطرح نشود چرا که این اقدام کار خطرناک و انتقام‌جویانه‌ای بود و در این حوزه باید تلاش کنیم بهترین مدیران را تربیت کرده و بهترین فارغ‌التحصیلان خود را جذب کنیم در غیر این صورت داستان اقتصاد ما همین‌طور باقی می‌ماند.

زنگنه با بیان این که در کشور ما مهندس زیاد تربیت می‌شود، متذکر شد: ما برای اداره مملکت فراتر از مهندس نیاز داریم. عمده مهندسان ما در حال حاضر کار مدیریتی می‌کنند و ما باید بتوانیم مدیران متخصص در این حوزه تربیت کنیم.

وی ضرورت بهینه‌سازی و کاهش شدت انرژی را از دیگر موارد مهمی خواند که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: در حال حاضر ما ۸۰ میلیارد دلار در سال یارانه می‌دهیم که اگر بتوانیم ۱۰ میلیارد دلار آن را صرف بهبود بهره‌وری و کاهش شدت انرژی کنیم فوق‌العاده برای کشور اثرگذار خواهد بود به نحوی که حتی می‌توانیم در این حوزه شغل‌های بسیاری ایجاد کنیم.

به گفته زنگنه با روند فعلی مصرف انرژی در کشور اگر تمام گاز قطر را نیز خریداری کنیم ظرف ۱۵ سال آینده باز کم می‌آوریم.

وزیر نفت به موضوع مخازن بزرگ کشور نیز اشاره کرد و گفت: هر دو یا سه مخزن بزرگ کشور باید در اختیار دانشگاه‌های برجسته قرار گیرد تا بررسی شود که چه اقدامی می‌توان برای افزایش برداشت داشت.

وزیر نفت خطاب به دانشگاهیان تاکید کرد: میدان‌های نفتی مال من، شرکت نفت و یا وزارت نفت نیست. این میدان‌ها باید اطلاعاتش در اختیار شما باشد و این اعتبارات در مقابل آنچه شما به ما پس می‌دهید بسیار ناچیز است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان وزارت نفت را خانه خود بدانند و ما نیز در وزارت نفت می‌توانیم از این ظرفیت‌ها بهره ببریم و هر کاری که از دست‌مان برآید برای ارتقاء فناوری در دانشگاه‌ها و این که بتوانند در عرصه جهانی موثر واقع شوند دریغ نخواهیم کرد.

خبر ۱۵ بهمن ۹۲ – با تماس تلفنی که داشتم فرمودند امضاء وزیر محترم باقی مونده!

شماره پیامک بزنید که پیگیری کنن :
۳۰۰۰۲۰۳۰
۳۰۰۰۶۳۰۲
“با سلام.خواهشمندیم روند اعلام نتایج استخدامی شرکت نفت در سال۹۲را بررسی و پیگیری کنید ”

 

خبر ۷ بهمن ۹۲ – سامانه مشاهده دعوت نامه کارکنان جدید وزارت نفت

خبر ۱ بهمن ۹۲ – تشریح جزئیات ماموریت‌های کاری وزارت نفت به بانوان

خبر ۱۵ دی ۹۲ – آگهی جذب نیروی انسانی شرکت پالایش نفت کرمانشاه ۹۲

خبر ۱۵ دی ۹۲ – استخدام شرکت مپنا ۹۲

خبر ۱ دی ۹۲ – استخدام شرکت نفت ستاره خلیج فارس (مرحله اول)

خبر ۲۶ آذر ۹۲ – آخرین وضعیت آزمون شرکت ملی نفت ۹۲

قابل توجه پذیرفته شدگان آزمون کتبی اردیبهشت ماه شرکت ملی نفت که در مصاحبه های استخدامی مهر و آبان جاری حضور یافته اند:

نتایج نهائی مصاحبه های استخدامی ، نیمه اول بهمن ماه صرفاً از طریق همین پایگاه اینترنتی اعلام خواهد شد .

خبر ۱۹ آذر ۹۲ – سهمیه های داوطلبان بومی
پس از کسر جمعاً سی درصد سهمیه منظور شده جهت داوطلبان ایثارگر، برای داوطلبان بومی استانهای ذیل سهمیه های مشروحه اعمال می گردد:
استان خوزستان:
از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز این استان ۷۰ درصد در مقطع کاردانی، ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی و ۵۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلم متوسطه آنها یکی از شهرستانهای استان مذکور بوده و استان خوزستان را به عنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند تخصیص می یابد.
استان بوشهر:
از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز این استان ۷۰ درصد در مقطع کاردانی، ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی و ۵۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلم متوسطه آنها یکی از شهرستانهای استان مذکور بوده و استان بوشهر را به عنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند تخصیص می یابد.
۱استان کهگیلویه و بویراحمد:
از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز این استان ۷۰ درصد در مقطع کاردانی، ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی و ۵۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلم متوسطه آنها یکی از شهرستانهای استان مذکور بوده و استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند تخصیص می یابد.
توضیح: در گروه های شغلی که داوطلبان با مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر با یکدیگر به رقابت می پردازند سهمیه فوق الذکر به میزان ۵۵ درصد اعمال می گردد.
استان ایلام:
۵۰ درصد از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز در این استان به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلممتوسطه آنها یکی از شهرهای استان مذکور بوده و استان ایلام را بعنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند
تخصیص می یابد.
مناطق جغرافیایی سرخس و خانگیران:
۵۰ درصد از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز در مناطق مذکور به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلم متوسطه آنها شهرستان سرخس بوده و استان خراسان رضوی را به عنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند تخصیص می یابد.

خبر ۲ آذر ۹۲ - استخدام قراردادی در شرکت پالایش نفت تبریز

خبر۲۱ آبان ماه ۹۲ – لغو محدودیت های جذب و استخدام بانوان در صنعت نفت

عباس خنیفر با اشاره به محدودیت های جذب و استخدام بانوان در صنعت نفت در گذشته توضیح داد: برخی شرکت‌های صنعت نفت، براساس طبیعت کارشان و با استدلال سابقه ماندگاری نیرو، تقاضاهایی را برای اولویت استخدام آقایان داشتند ولی آقای زنگنه دستور داده اند که محدودیت های استخدام خانم ها در صنعت نفت را لغو کنیم که این کار را انجام می دهیم و ما دستور آقای زنگنه را عینا اجرا خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در آزمون استخدامی اخیر، جذب نیرو در برخی رشته‌های صنعت نفت، خانم ها هم جذب شده اند البته می‌توانستیم در برخی رشته های دیگر خانم ها را جذب کنیم اما بعضی شرکت ها متقاضی نبودند، اظهار کرد: در دولت های نهم و دهم، صنعت نفت دو بار مجوز استخدامی گرفته است. یکبار در زمان وزارت نوذری و یکبار در زمان سرپرستی محمود احمدی نژاد بر صنعت نفت. نوذری مجوز استخدام ۱۸۰۰ نفر و احمدی نژاد مجوز استخدام ۴۹۰۰ نفر را در صنعت نفت صادر کرده بودند.

به گزارش پانانیوز، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت در خصوص شیوه آماده سازی زمینه برای اجرای دستور زنگنه تشریح کرد: برای اجرای عملی دستور آقای زنگنه مبنی بر لغو ممنوعیت جذب خانم ها، سمت های سازمانی را شناسایی کرده و براساس آن، اجازه می دهیم خانم ها و آقایان به طور یکسان در آزمون استخدامی شرکت کنند.

به گفته وی به نظر می رسد آقای زنگنه نیز مجوز استخدامی جدید برای صنعت نفت صادر کند زیرا عده ای از کارکنان بازنشسته می شوند و شرکت ها هم توسعه پیدا می کنند. ما هر سال تراز نیروی انسانی را می گیریم و براساس آن سمت های خالی را شناسایی می کنیم و نیروها را با آزمون جذب می کنیم.

خنیفر با بیان اینکه هم نیروهای موجود قراردادی صنعت نفت می توانند در آزمون آینده استخدامی شرکت کنند و هم فارغ التحصیلان دانشگاه ها، یادآوری کرد: بر اساس دستور آقای وزیر به جز مشاغل اقماری، هیچ محدودیت جنسیتی برای جذب خانم ها و آقایان پیش بینی نمی کنیم. جذب بر اساس رشته تحصیلی، توانمندی ها، محل اشتغال و نیارهای صنعت نفت خواهد بود.

وی همچنین درباره راهکارهای ارتقای نیروی انسانی افزود: در راستای اجرای سیاست شایسته سالاری و انتصاب های درست، ما مرکز ارزیابی و پرورش مدیران را طراحی و اجرا کرده ایم. براساس اصول علمی، ویژگی های فردی مدیران را احصاء می کنیم و متناسب با آن سمت می دهیم. همچنین نیازهای آموزشی آنان را شناسایی می کنیم که این سیستم در کشور منحصر به فرد است. به این ترتیب هر مدیری قبل از انتصاب باید به مرکز ارزیابی و پرورش مدیران برود و استثنا هم ندارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">