وبسایت رسمی حسین بیگدلی شاملو

وبسایت اطلاع رسانی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات

رییس جمهوری در ادامه گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم تاکید کرد: دولت به وعده هایی که به مردم در بخش اقتصادی داده بود عمل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه در ابتدای کار با اصلاحیه ای بودجه را کاهش دادیم و به معنایی دولت را در فشار قرار دادیم تا وضع اقتصاد سامان پیدا کرده و بودجه واقعی باشد، گفت: در این راستا پیشنهادی به مجلس ارائه شد و ۶۰ هزار میلیارد تومان از بودجه را کاهش دادیم که بواسطه آن بودجه از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسانده شد.
رییس جمهوری تصریح کرد: دولت در پایان سال موفق شد بدون اینکه به بانک مرکزی متوسل شود مشکلات مالی خود را حل کرده و حقوق‌ها و عیدی‌ها را به موقع پرداخت کند و علاوه بر آن ۵ هزار میلیارد تومان بدهی مربوط به پیمانکاران که مربوط به گذشته بود را هم در پایان سال پرداخت کردیم.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه وعده هایی که در بخش اقتصاد به مردم داده‌بودیم عملی کردیم، گفت: دولت اهداف اعلام شده را دنبال و توانستیم به سیاست‌ها و برنامه‌های خود جامعه عمل بپوشانیم؛ البته تأکید می‌کنم هر کاری که دولت انجام داده با حمایت، حضور و کمک مردم و یاری و هدایت همه فرهیختگان ،‌عالمان و بزرگان کشور بویژه مقام معظم رهبری بوده است.
رییس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مطرح شده بود افزایش قیمت حامل های انرژی به صورت تدریجی انجام خواهد شد، اما در ابتدای سال شاهد افزایش ۷۰ درصدی قیمت حامل های انرژی بودیم آیا منظور دولت از افزایش تدریجی همین است؟ گفت: ما یا می بایست شرایط موجود را ادامه می دادیم، یعنی حامل های انرژی را با همان قیمت عرضه می کردیم که در آن زمان برای پرداخت یارانه دچار مشکل می شدیم.
دکتر روحانی گفت:‌ هر ماه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می کردیم که بیش از هزار میلیارد آن را کسری داشتیم و می بایست برای آن مشکل راه حلی پیدا می کردیم.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه راه دیگر کاهش یارانه ها بود، افزود: ما باید یا این تغییرات را انجام می دادیم و یا شرایطی را که مصرف انرژی داشت قبول می کردیم و این در حالی است که مصرف انرژی در کشورمان دو برابر نرمال جهانی بوده و نسبت به برخی کشورها خیلی بیشتر و در زمینه گاز رقم خیلی بالاتر از این است.
دکتر روحانی ادامه داد: با ادامه روند سابق آلودگی هوا نیز در همان شرایط قبل و شرایطی که در زمستان با آن روبرو بودیم، باقی می ماند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه در زمستان با مشکلاتی مانند مشکلات برق و گاز روبرو بودیم ، افزود: ما با سختی توانستیم گاز خانگی را تأمین کنیم و برخی پالایشگاه ها با قطعی روبرو شد و ما از نفت کوره و نفت گاز استفاده کردیم؛ بنابر این چاره ای نبود که یا ادامه دهیم یا تحول ایجاد کنیم.
دکتر روحانی با بیان اینکه در سال ۸۹ یک بار با شوک افزایش قیمت حامل های انرژی به میزان ۵۵۰ درصد روبرو شدیم ، خاطرنشان کرد: در خصوص افزایش قیمت ها در این مرحله برخی پیشنهاد می دادند که این تغییرات دفعی باشد و عده ای نیز مخالفت می کردند که در نهایت ما به خاطر شرایط کشور و تورم، به صورت دفعی عمل نکردیم و امسال مجموعه افزایش قیمت حامل های انرژی ۵۰ درصد است. 
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: ما در سال گذشته به مردم قول دادیم که تورم را پایین بیاوریم و امسال نیز اعلام کردیم که در ۱۲ ماهه تورم را به ۲۵ درصد برسانیم و امیدوارم بتوانیم به وعده مان عمل کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">